Każdy piec musi posiadać gwarancjęKażdy piec musi posiadać gwarancję

Każdy piec musi posiadać gwarancję. Chyba, że zdobywamy używany standard od prywatnego właściciela. W owym czasie nie liczymy, że przysługuje nam zarówno gwarancja, jak oraz serwis. Sami musimy o to zadbać. Kiedy pozyskujemy piece stalowe – mamy szansę skorzystania z gwarancji. W pewnych sytuacjach potrzebny jest serwis piecykow, gdyż gwarancja upływa lub fabrykant nie pragnie naprawić danego pieca, ponieważ twierdzi, że został on zużyty z przyczyny klienta. Aby móc skorzystać z gwarancji – piec musi pozostać kupiony w autoryzowanym punkcie sprzedaży. W punktach sprzedaży gwarancja zostanie podbita. Bez pieczątki na karcie gwarancyjnej nie ma mowy, aby upoważniony serwis mógł do nas przyjechać. Wskutek tego sklepy podbijają w czasie zakupu takie pieczątki. Wszystko po to, aby w razie awarii nie było problemów z naprawą. Oczywiście, awaria nie może być spowodowana pracami konsumenta. Gdy on nie umie dostosować się do działania pieca- serwis naprawi pewne standardy, ale ma prawo za to zażądać pieniędzy. W większości wypadków jednakże się tak nie robi. Gwarancja ma prawo nie pozostać uznana, kiedy bez wątpienia widać, że zawinił konsument. Nie musi to być w żadnym wypadku celowe działanie. Stereotypowy brak uwagi może wiele zniszczyć. Jednak każdy przyzna, że mieszkanie w domu bez pieca w godzinie zimowej jest co najmniej nieprzemyślane oraz niewygodne. W następstwie tego należy jak najprędzej zamontować taki system w swoim domu.